Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 „Aktywna Tablica” w 2024 roku
Informujemy, iż niżej wymienione szkoły, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kępno, otrzymały w roku 2024 r. wsparcie finansowe z Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 „Aktywna Tablica”.
§ Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Westerplatte w Kępnie
– dofinansowanie 35 000 zł,
§ Szkoła Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Kępnie
– dofinansowanie 35 000 zł,
Wsparcie finansowe jest udzielone na zakup pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii:
§ psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi (w tym z ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD - Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
§ procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
§ dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC - Augmentative and Alternative Communications), w szczególności dla uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
§ dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim,
§ dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione powyżej i z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
a także:
§ specjalistycznego oprogramowania do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa w lit. c, wykorzystywanego w TIK,
§ komputera stacjonarnego lub laptopa, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania, o których mowa powyżej.