Informacja dla mieszkańców Myjomic w związku z nadaniem nazw ulic i zmianą numeracji porządkowej
Szanowni Państwo!
Burmistrz Miasta i Gminy Kępno informuje, iż w związku z podjęciem przez Radę Miejską
w Kępnie Uchwały nr XLVIII/347/2022 z dnia 26 maja 2022 roku w sprawie nadania nazw ulicom i drogom wewnętrznym położonym w miejscowości Myjomice, która wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku, Mieszkańcy Myjomic zobowiązani są do stosowania nowych nazw ulic oraz nowej numeracji porządkowej. Zmiana adresu zamieszkania niesie ze sobą obowiązek zgłoszenia przez mieszkańców odpowiednich zmian. Chcąc ułatwić Państwu wywiązanie się z tego obowiązku, poniżej zamieszczamy informacje o wszelkich procedurach, terminach i kosztach związanych ze zmianą adresu.
1. Ujawnienie zmian w księdze wieczystej:
• celem dokonania zmian w księdze wieczystej, należy złożyć w Sądzie Rejonowym
w Kępnie w V Wydziale Ksiąg Wieczystych „Wniosek o wpis w księdze wieczystej”,
• we wniosku należy wskazać żądanie: „sprostowanie oznaczenia nieruchomości”,
• w treści żądania należy wpisać, iż zmiana oznaczenia nieruchomości następuje w związku
z Uchwałą nr XLVIII/347/2022 Rady Miejskiej w Kępnie z dnia 26 maja 2022 roku w sprawie nadania nazw ulicom i drogom wewnętrznym położonym w miejscowości Myjomice,
• do wniosku o dokonanie zmian w księdze wieczystej prowadzonej dla wyodrębnionego lokalu mieszkalnego nie jest wymagane złożenie dodatkowych dokumentów,
• do wniosku o dokonanie zmian w księdze wieczystej prowadzonej dla nieruchomości zabudowanej budynkiem, konieczne jest pobranie w Starostwie Powiatowym, Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami przy ul. Staszica 12
w Kępnie – wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków, który należy dołączyć do wniosku,
• obowiązek złożenia wniosku o dokonanie wpisu do ksiąg wieczystych ciąży na właścicielu nieruchomości. Od wniosku pobiera się opłatę w wysokości 200,00 zł.
2. Urząd Skarbowy:
Osoby fizyczne mogą wypełnić i złożyć formularz ZAP-3 lub zgłosić aktualizację danych adresowych w roku 2023 przy składaniu zeznania podatkowego za rok 2022.
Druk ZAP-3 można pobrać i złożyć w formie papierowej w Urzędzie Skarbowym w Kępnie mieszczącym się w przy ul. Rynek 4.
3. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEDIG):
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz posiadające zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, powinny złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Kępnie wniosek CEIDG-1. Zmiany we wpisie do CEIDG-1 są bezpłatne.
Więcej informacji na ten temat można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy w Kępnie, tel.
62 59 09 411.
4. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS):
Osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych poprzez wypełnienie i złożenie wniosku o zmianę danych osoby zamieszkałej w Polsce, tj. formularz ZUS ZUA lub ZUS ZZA.
Dokumenty można dostarczyć w formie elektronicznej (w programie Płatnik, bądź w aplikacji e-Płatnik na Platformie Usług Elektronicznych (PUE), lub papierowej (bezpośrednio
w placówce ZUS – Inspektorat w Kępnie z siedzibą przy ul. Solidarności 8, albo za pośrednictwem poczty).
5. Sprawy meldunkowe:
• zmiana adresów w związku ze zmianą nazwy ulicy dokonywana jest bezpłatnie. Nie ma konieczności składania wniosku. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
• nie ma obowiązku wymiany dowodów osobistych,
• w przypadku, gdy wymagane jest przedłożenie zaświadczenia o aktualnym adresie zameldowania w związku ze zmianą nazwy ulicy i zmianą numeracji porządkowej nieruchomości, należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Kępnie przy ul. Ratuszowej 1, stosowny wniosek o wydanie zaświadczenia.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Urzędzie Stanu Cywilnego Urzędu Miasta
i Gminy w Kępnie przy ul. Ratuszowej 1, tel. 62 59 09 417, 62 59 09 418.
6. Deklaracja w sprawie gospodarowania odpadami:
Nie ma konieczności składania zmiany deklaracji w sprawie gospodarowania odpadami zarówno przez mieszkańców jak i zarządców nieruchomości. Zmiany dokonane zostaną
z urzędu.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Wydziale Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie z siedzibą przy ul. Kościuszki 9, tel. 62 59 09 472.
7. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości:
Nie ma konieczności składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości celem aktualizacji danych adresowych nieruchomości będącej podstawą do naliczenia podatku. Natomiast w celu zmiany adresu zamieszkania podatnika/podatników należy złożyć wniosek.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Wydziale Finansowo-Budżetowym Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie przy ul. Ratuszowej 1, tel. 62 59 09 443.
8. Wymiana prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego pojazdu
Dla dokumentów prawa jazdy wydanych po 4 marca 2019 roku aktualizacja nie jest konieczna z uwagi na brak przedstawienia adresu. Natomiast osoby z prawem jazdy wydanym przed 4 marca 2019 roku, powinny złożyć wniosek w terminie 30 dni od daty zmiany adresu. Podobnie wniosek o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego należy złożyć w terminie
30 dni. Wniosek o wymianę dokumentów należy złożyć w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Kępnie, ul. Kościuszki 5.
Opłaty:
-za wydanie prawa jazdy – 100,50 zł,
-za wydanie dowodu rejestracyjnego – 54,50 zł.
9. Banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy, przechodnie lekarskie, szkoły, przedszkola i inne:
Ww. instytucje należy powiadomić o zmianie adresu poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych udostępnianego przez dany podmiot, a w przypadku braku formularza, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej.
10. Tut. Urząd o zmianie adresów powiadomi o zmianie nazw ulic niżej wymienione instytucje:
- Straż Miejską w Kępnie, ul. Kościuszki 9,
- Komendę Powiatową Policji w Kępnie, ul. Jaśminowa 16, Chojęcin-Szum,
- Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Kępnie, ul. Broniewskiego 12,
- Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kępnie, ul. Szpitalna 7,
- Urząd Pocztowy Poczty Polskiej w Kępnie ul. Kościuszki 4,
- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – Starostwo Powiatowe w Kępnie ul. Staszica 12,
- Sąd Rejonowy w Kępnie - V Wydział Ksiąg Wieczystych Al. Marcinkowskiego 10,
- Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.